Friday, November 14, 2008

Aku dlm blues 1

Hari ini hari jumaat...dikala hujan turun membasahi bumi..seketika aku termenung...terlaan blues dihati ini...di kala ini terimbau aku padanya.....


Andai engkau mengerti perasaan di hati ini pasti
engkau menyedari betapa hatiku merinduimu
bukan mudahnya aku untuk melafazkan cinta
sekali ku melafazkan sampai bila pun ku menyintamu
rindu memaksaku menyayangimu tak daya ku menahan
segala perasaan aku yang makin gelora setelah engkau
menyedari,
sambutlah cintaku
sepi mengajar aku tentang perlunya cinta
walau pedih walau perit terpaksa aku menghadapi
tiada apa yang aku pinta sekadar kesetiaan
selagi rinduku masih dihati cintaku terus bersemi..
........................................ .........
pernahkah selama ini ku berhenti mencintaimu?
pernahkah kau mendengar ku tak ucap sayang padamu?
di setiap getar jantung ku selalu sebutkan namamu?
cintamu telah membuat hatiku terukir jelas dirimu
engkaulah jiwaku,engkaulah mimpiku
kaulah separuh dari hidupku
hanyalah dirimu yg membuat segalanya indah
bilakah yg kurasa semua itu akan abadi?
kan kulakukan segalanya agar ku dapat cintamu
ku sayang dirim, ku jaga hatimu
di sini tempatmu di sisiku, tetap ku terjaga
dalam tidurku memikirkanmu
........................................ .
tika begini mencari-cari sebuah cinta hilang
saat begini ternanti-nanti bayangmu sayang...
bertanya-tanya pada sang bunga
mengapa layu jua,bertanya-tanya dihujung rindu
kau pun berlalu
ku ulangi pertemuan
walau hanya mendakap sisa cinta bersama rindu yang
terdampar
saat ini aku sendiri menangisi,pemergianmu kekasih
dan cuba memujuk rindu yang pedih tercalar di sudut
ingatanku
airmataku kau renang bahagia
tika begini aku sendiri
kau menyepikan diri saat begini
kau padu janji kasih yang baru kumasih sendiri...
ku harap cintamu kembali