Tuesday, January 29, 2008

cinta

Mungkin ini memang jalan takdirku , mengagumi tanpa di cintai , tak mengapa bagiku asalkan kau pun bahagia dengan hidup mu , telah lama ku pendam perasaan itu , menunggu hatimu menyambut diriku , tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah bahagia untuk ku , ku ingin kau tahu . . . . . ! Diriku disini menanti dirimu , meski ku tunggu hingga hujung waktu ku , dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya , dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja , untuk ucapkan selamat tinggal , dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja . .

***********
The time has come , that we must be apart , the memory is still in my mind , but you have gone , and you have gone , WHY DO YOU LOVE ME!. . . so sweet and tenderly , i do everything to make you happy . . . But now everything , ITs ONLY A DREAM , A DREAM THAT NEVER COME , I ONLY WAIT . . . . Till true love will come . .

*********
Mencintaimu selama ku bernafas , seindah cahaya pagi terang hidupku . . . Memilikimu dan aku pun percaya , kasih yang telah kau beri , membuka mataku , dan untuk pertama kali ku sedar kau CINTA ku , ku takkan bisa melakukan semua tanpa diri mu disisiku , kau yang menggengam hatiku , takkan sanggup melewati waktu tanpa mu , kerana hanya dirimu yang mengerti , peluk diriku , hapuskan luka , ku tak pernah berubah kerana aku memilihmu .
***
Waktu terus berlalu tanpa ku sadari , yang ada hanya aku dan kenangan , masih teringat jelas senyum terakhir yang kau beri untukku , tak pernah ku mencuba , dan tak inginku mengisi hatiku dengan cinta yang lain , kan ku biarkan ruang hampa di dalam hidupku , bila aku harus mencintai dan berbagi hati , itu hanya denganmu , namun bila ku harus tanpamu , akan tetap ku harungi hidup tanpa bercinta , hanya diri mu yang pernah , tenangkan ku dalam pelukmu . . Saat ku menangis .
***
Bagai serpih pasir di pantai , tersapu gelombang pasang , meski harus hilang terpecah karang , meninggalkan kenangan abadi , ada tersimpan rasa perih mendera , mengingat engkau di saat itu , masih tentang cerita engkau dan dia , yang tak pernah terukir indah , kau bawa aku renungi apa yang terjadi , kau bawa aku resapi semua tangismu itu , memelukmu ku ingin ! Menyentuhmu ku ingin ! Dan mengucapkan sepatah kata , namun air mata meski tercurah , memandu cerita itu , jiwamu tak mampu menahan , ketidak berdayaan ini , kau patahkan semua cerita hidupmu , kau remukan harapan . .
************
Usah bermain dengan cinta..andai takut hati dilukai..usah bermain dengan kasih andai jiwa mudah terguris...