Tuesday, June 24, 2008

Aku di kala maghrib ini

Aku dikala magrib ini...

Today kelewatan pulang kerumah...duduk termenung teringat kisah silam..jejari tangkas..menaip kekata..lahir dari sanubari jiwa...dikala ini aku terimbau kembali kenangan masa lampau.....bukannya apa sekadar..kesukaan..sekadar luahan..untuk jiwa lara di kala itewww....


Mengapa... mendung hitam tak berlalu
Memayungkan aku
Kemana pergi garisan pelangi
Yang dulu sering dijadikan saksi
Terlindung sudah tak kelihatan lagi
Mengapa... aku tewas kemudikan
Bahtera kehidupan
Sungguh terasa semenjak kau pergi
Sungguh terharu sikap dan caramu
Hanyalah kerna khabar keburukanku
Kau ketepikan aku


Aku bisa mengalahkan kerinduan yang mendatang
Cuma aku kegagalan melupakan kisah silam
Ingat lagi janjimu dulu
Amat teguh tugu kasihmu
Tetap sehati biar apapun yang terjadi
Hingga hilang pedih lama
Kukira akan selamanya
Kau berubah jua kerna hasutan dia
Aku tetap menafikan
Sememangnya ku tak curang
Mudah benar kau termakan
Khabar buta tanpa periksa
Dan sudahnya... kau mengakhirinya
Terpaksalah aku
Berundur KALAH pada kehendakmu...

Untukmu teman..untukmu kawan..kadangkala kita bermadah..kadangkala kita bersuara..untuk suatu kenangan yang lalu...untuk tatapan..untuk suatu luahan...

3 comments:

fusarium solani said...

Salam,
Abang farouq,

If the rose can bring back the joy and light of your eyes, just say it..

I'll bring you a bouquet..

if friendship and the care of a best friend can bring back the beautiful smile on your face

I already take you as my buddy...

Please don't be sad..

p/s: aliff melihat kesugulan dalam dua orang panda bear yang membuat aliff ketawa..how can i be happy at the moment both of my buddy being sad? i can see it in your eyes and che is!

Hazyr said...

wow! ada orang nak dpt bouquet of roses tuh! sgt jealous..hehe..

farouq said...

ayyoyoyoyo...like that hahahahha..