Tuesday, July 8, 2008

Sekadar renungan

Salam siang..salam tengahari untuk kekawan yang membaca blog ini..dah 2 hri rasanya tak menulis blog...baru hari nie ada kelapangan untuk menulisnya...hehe..arie nie aku nak berkongsi sesuatu..kisah kwn aku ini..lanjutan daripada post yang lepas..hehhhe..secara kesimpulannya boleh aku katakan dia mahu tapi malu gitew...aku berkata padanya..

Tuhan yang Maha kaya memberi kita ikan, tetapi kita harus mengail untuk mendapatkannya. Kita diberikan akal fikiran...oleh itu berusahalah jika kita ingin mendapatannya..Betul kata pepatah melayu...takkan datang rezeki itu bergolek...takkan datang cinta itu jika tidak diungkap..bak kata org dulu-dulu..takkan berbunyi kalau bertepuk sebelah tangan..pokok takkan bergoyang kalau takde angin mengoncang..hehehhehe.betul ker ungkapan aku ini..hehehhee..

Aku pun bercakap dengan dia lagie...
Jika kita ingin sesuatu kita perlu bertindak..kita perlu berusaha..tak perlu terus menunggu..kalau kita tunggu..sampai bila pun kita takkan tahu...hehehe..last2 nanti melepaslah pula...dan frust menonggenglah jawabnya...hehehehe

Aku menasihatinya lagi..
Mulailah sekarang...
Jangan pernah fikirkan kenapa kita memilih seseorang untuk dicintai, tapi sadarilah bahwa cintalah yang memilih kita untuk mencintainya.

Beritahu aku padanya..
Perkawinan memang memiliki banyak kesusahan, tetapi kehidupan panjang tidak memiliki kesenangan. Buka mata kita lebar-lebar sebelum menikah, dan biarkan mata kita setengah terpejam sesudahnya. Menikahi wanita karena kecantikan sama seperti membeli rumah karena lapisan catnya. Oleh itu selamilah hati wanita..baru tahu segalanya...hehehe(aku ckp ngan dia..pandai2lah ko selami hati wanita)

Begitu juga Pasangan, pasangan adalah 1 jiwa dalam 2 raga
Pasangan sejati layaknya kesehatan, nilainya baru kita sadari setelah kita kehilanganNya.

Seorang pasangan adalah yang dapat mendengarkan lagu didalam hatiMu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya.
Ingin ku katakan...

Last sekali pesan aku pada dia...dengarilah lagu kekasih gelapku...daripada ungu...heheehehheeh

****************************************************************************

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang ku cari selama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu ku berikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ooh...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

******************************************************************************
Pesanan terakhir aku padanya:

Bertindaklah sekarang ..hubungilah dia..sebelum talian hayat habis..maksud aku sebelum Kredit telepon abis...

Hehehehehhe.sekadar renungan untuk pengajaran kepada kekawan yang lain dan mempunyai masalah seperti kawan saya ini...sekian terima kasih...

6 comments:

Caieja said...

hihi

ko mmg hafal seme pepatah melayu eh??? bagus2... nanti bole jadi cikgu bahasa melayu...

Ko pesan kat kawan ko, he has to work for it. Rezki tak datang bergolek.

Lagipun, die takde hidung ke yang die malu sgt tu, lainlah kalau die anak dara kan... mmg la kene malu.

Anyway, semua ni lumrah hidup. Kalau mudah sangat semuanya berlaku, tak thrill la hidup.

fusarium solani said...

abang farouq,
part lagu melayu memanglah hafal ye tak!

nasihat orang dia pandai! yang dia dok solo sensorang tu macam mane?

hah tak mudah nak bagi tau seseorang kita cintai dia sebab kita malu, jaga air muka.

nak bagi bunga -mudah
tulis puisi-mudah
tulis surat cinta kat blog- lagilah mudah
nak berterus terang - adoi!

tak mampu bro!

farouq said...

elo fusarium....kata orang tak cuba tak tahu...hehhe..cuba jerk manalah tahu ada jodoh...sapa yea..jejaka itewwwww.

betul tue cieja...aku agreee...

Anonymous said...

alamak frq....betul ke mahu tapi malu...nasihatkan kawan u tu...jgn sampai seksa diri sndiri...dan paling penting terlalu berteka-teki..kita diberi pilihan...yang penting keputusan yang diambil harus simbang antara emosi dan rasional..dan tidak terlalu dibayangi khayalan semata...kerana itu hanya akan membuat diri sndiri merana....

Hazyr said...

Lagu kekasih gelapku tu best kan?

That song and Lelaki Ini are my favourites for quite sometime now!

Anonymous said...

yo Bro .. sape kawan ko tuu .. bgklah tau kat aku .. nanti aku nasihatkan die .. hua hua hua ... beb kalu Bro kiter tuu .. ngaer dia x citer kat aku erk ..

jeanslusuh